B1909 opprioriterer eliten

Henrik Brandt Rasmussen, kommunikationschef
21. november 2016 kl. 17:34
Organisationen styrkes med et stærkt set up

I forlængelse af det unikke holdfællesskab på ungdomsplan i efteråret, hvor Marienlyst, Fjordager og B1909 har samarbejdet om U16 og U19, har vi nu valgt at optimere organisationen omkring elitemiljøet i klubben. Det nye set up får navnet ’B1909 Elite’.

Som en del af dette, har B1909 tilknyttet Mikael Skovgaards som sportskoordinator. Mikael kommer med mange års erfaring fra fodboldmiljøet, hvor han tidligere har haft ledelsesfunktioner i såvel Fjordager som i B1909. Mikael har også løftet et stort ansvar, i forbindelse med holdsamarbejdet på ungdomsplan.

Det er planen, at Mikael Skovgaards fremadrettet skal arbejde tæt sammen med sportschef, Thomas Thorhøj, og derigennem skabe øget sammenhæng mellem klubbens elitehold på senior- og ungdomsplan. Thorhøj vil have ansvaret for førsteholdet i Albaniserien, samt for samarbejdet omkring U19-mandskabet. Skovgaards ansvar ligger ved reserverne i Serie 2, og omkring samarbejdet ved U17.

Det er vores klare overbevisning, at styrkelsen af organisationen vil gavne hele elitemiljøet i B1909. I forvejen råder vi over en række særdeles kompetente trænere, assistenter og målmandstræner, ligesom vi har en velfungerende sundhedssektor.

Med opprioriteringen af eliten er vi godt på vej med vores mission om, at være en attraktiv eliteklub. Vi er naturligvis ikke i mål endnu, men vi er stærkt på vej.

Det spændende holdsamarbejde på ungdomsplan var i første omgang aftalt for efterårssæsonen, men fortsætter endnu en halvsæson, efter et vellykket efterår. Fjordager og B1909 har derfor fælles hold i U17 og U19 i 2017.