Fællesskabet skal føre os videre

Henrik Brandt Rasmussen, kommunikationschef
18. januar 2018 kl. 19:57
Fokus skal tilbage på fodbolden, hvor et spændende forår venter

Der har gennem de seneste uger været en række artikler og indslag i medierne om B1909, som desværre har handlet om alt muligt andet end det vigtigste, nemlig fodbold. Det er vi naturligvis ærgerlige over, særligt fordi klubben er inde i en rivende udvikling i disse år, som kunne kaste positive overskrifter af sig. Blandt andet har vi udvidet antallet af seniorhold, en meget velfungerende Old Boys afdeling, ligesom der er grøde og optimisme i ungdomsafdelingen. Det er hver især elementer, der peger ind i fremtidens B1909.

De enkeltsager, der er blev fremhævet i medierne, har desværre tegnet et unuanceret billede af vores forening, som vi på ingen måde kan genkende. Vi vedkender os naturligvis de enkelte og ganske få anmærkninger fra SKAT, men noterer os samtidig, at der netop er tale om ganske få fejl. Vi er generelt meget opmærksomme på at guide vores frivillige ledere og spillere, så de ikke kommer i klemme, i deres indberetning af skattepligtige udbetalinger, der til enhver tid er et anliggende mellem den enkelte og SKAT.

Vi ønsker ikke at gå ind i enkeltsagerne her, men har alligevel behov for at udtrykke vores beklagelse overfor tidligere seniortræner, Torben Bo Harder. Det har været en uskøn proces, som vi naturligvis påtager os ansvaret for, men som desværre har påvirket en god ven af huset negativt. Vi ser frem til at lægge den del bag os, og forhåbentlig gense Torben til samvær i forbindelse med fodbold på Gillestedvej.

Enkeltsagerne har positivt ført til, at vi har gennemgået samtlige procedurer og arbejdsgange, i bestræbelserne på, at forhindre lignende i fremtiden. B1909 er en klub med dybe rødder i arbejderklassen, hvor begreber som sammenhold, tillid og retfærdighed er nøgleord. Vores værdier har derfor lidt under de seneste ugers omtaler, hvilket vi naturligvis er dybt berørte af. Vi har derfor iværksat de nødvendige tiltag, så navnet B1909 fremadrettet igen omtales i forbindelse med positiv og målsøgende fodbold.

Afslutningsvis glæder vi os over den store opbakning, som spillere og øvrige medlemmer har udvist i den seneste tid. Det røde sammenhold har løftet os ud af utallige sportslige kriser gennem årene, og har været det solide fundament på vejen tilbage til dansk topfodbold af flere omgange. Selvom alle i og omkring klubben har været berørte af situationen, har vi mærket en stor samhørighed, som vi i den grad sætter pris på.