Forretningschef i B1909

Henning Rasmussen, sekretær i bestyrelsen
01. marts 2019 kl. 11:37
B1909 styrker organisationen med ansættelsen af en forretningschef

I forbindelse med indarbejdelse af en ny organisationsstruktur har B1909 ansat Elin Ellefsen pr. 1. marts 2019 som forretningschef. Den ny forretningschefs opgaver bliver først og fremmest at varetage kontakt og forhandlinger med de offentlige myndigheder, opdyrke og udvikle sponsor-konceptet, arbejde med fundraising samt arrangere events for medlemmer og samarbejdspart-nere.

Elin Ellefsen er født og opvokset på Færøerne og kom til Odense i 1992 for at studere til International Markedsøkonom med speciale indenfor markedsføring. I forlængelse heraf tog hun logistiklinjen på Tietgenskolen. Efter endt uddannelse blev Elin ansat som Marketingkoordinator på Sportskanalen med Preben Elkjær i spidsen.
Elin har været ansat hos IBM Danmark i en årrække, hvor hun som Key Account Manager havde ansvaret for Unibank/Nordea koncernen. Elin valgte i 2001 at starte egen virksomhed indenfor IT Uddannelsesområdet. Hendes virksomhed blev i Bruxelles kåret til årets innovationsvirksomhed af Microsoft Corporation. I denne periode tog Elin uddannelse i HD i Organisation og Ledelse.

I 2008 solgte Elin aktiverne i virksomheden og tog derefter til Færøerne, hvor hun var ansat som Salgs- og Marketingdirektør for postvæsnet. Siden Elin kom tilbage til Odense, har hun læst teologi ved Teologiske Fakultet på Københavns Universitet. Pt. har Elin valgt at tage orlov fra studierne for at fokusere på B1909’ udvikling og vækst.
Elin er 48 år gammel og danner par med Jann Jensen. Hun har en datter fra et tidligere ægteskab, samt to bonusdøtre. Sammen bor de i Over-Holluf udenfor Odense.

Elin Ellefsen