John Andersen bliver rød manager

Henrik Brandt Rasmussen, kommunikationschef
13. april 2020 kl. 09:14

B1909’s succesfulde cheftræner for Albaniseriens tophold, John Andersen, får udvidet sit ansvarsområde og får fremover titel af manager. Den nye rolle bliver en samlet funktion, hvor arbejdet som cheftræner og sportschef forenes, og hvor John Andersen dermed bliver hovedansvarlig for det sportslige setup og den fodboldfaglige linie omkring klubbens bedste hold.

-“Med Mikael Skovgaards afgang var der behov for at se på nye strukturer i klubben, og efter flere samtaler med bestyrelsen, har vi i fællesskab fundet en oplagt og fremsynet vej, som jeg er overbevist om, kan tage os til næste step på vores langsigtede plan om fodbold på højere niveau i B1909”, udtaler John Andersen.

-“Det er med sindsro, at jeg overtager Skovgaards arbejdsopgaver i klubben. Vi har lagt en god fremtidsplan, både kortsigtet og langsigtet, og jeg har i de sidste 11 måneder haft et tæt samarbejde med Mikael, så jeg er inde i alle de mekanismer, der rører sig i klubben. Mit netværk til spillere på Fyn er stort, jeg kender gamet, og det er nu min opgave at få tingende til at glide stille og roligt videre. Vi fortsætter med fokus på os selv i B1909, og med min nye rolle i klubben, kigger jeg i første omgang på tilgang af dygtig en first team coach, som kan bidrage omkring den daglige træning og teamet omkring holdet. Jeg har allerede de første møder idag med interessante emner, så både jeg og klubben er i arbejdstøjet”.

-“Nu ser vi fremad mod at turneringen kan blive skudt igang. Denne nedlukning har vist os alle i fodboldverdenen, hvor meget bolden og sammenholdet betyder i hverdagen. Jeg glæder mig ubeskriveligt til at se alle igen og komme endnu mere igang med manager-rollen”, slutter John Andersen.