Emil Thomsen bliver assistenttræner

Henrik Brandt Rasmussen, kommunikationschef
07. juni 2019 kl. 22:12
Anfører Thomsen får mere ansvar i nyt setup

Forberedelserne forud for næste sæson er i fuld gang, og nu har B1909 aftalen på plads med den ene assistenttræner, der skal bistå kommende cheftræner, John Andersen, omkring klubbens førstehold. Det bliver en mand med hjertet på rette sted, idet anfører Emil Thomsen træder et step op, og indtager rollen som spillende assistent i den nye sæson.

-“Det er med stolthed, at vi kan annoncere Emil Thomsen som en del af det nye trænerteam efter ferien. Emil bliver spillende assistent, og dermed en del af det nye trekløver, der får ansvaret. Det sidste medlem bliver fundet inden denne sæson er slut”, lyder det fra sportschef, Mikael Skovgaards.

-“Emil har selv givet udtryk for, at trænergerningen tiltaler ham, og det var derfor naturligt at inddrage ham i det nye team. Aftalen er 2-årig, og indeholder desuden en træneruddannelse. Emil har været en grundpille på vores hold i de seneste sæsoner, og har været yderst loyal i en vanskelig periode. Som anfører har han altid gået forrest, både til træning og til kamp. Emil er desuden en vellidt kammerat i omklædningen, og jeg glæder mig ubeskriveligt over, at han skal være med til at videreudvikle vores setup”, udtaler Skovgaards.

Emil Thomsen selv om sin nye rolle:
-“Jeg så det som en mulighed for at komme igang med trænergerningen. Jeg har altid vidst, at det skulle ske på et tidspunkt, men indtil nu har mit eget fodbold bare været lidt højere på prioriteringslisten. Den her opsætning giver mig så muligheden for at have fokus på begge dele. Jeg er ikke klar til at slippe mit eget fodbold, omklædningsrummet og hvad der ellers hører til, men på samme tid er jeg klar til at udvikle mig som træner”.

På spørgsmålet om hvad Emil forventer af samarbejdet med John Andersen, lyder det:
-“Nu kender jeg ikke så meget til John, men jeg forventer da klart at jeg skal lære en masse. Han kommer jo med en hel del erfaring i bagagen, og den erfaring får jeg, såvel som holdet og klubben, forhåbentligt en masse positivt ud af”.

-“Jeg ser meget positivt på fremtiden. Både for klubben og for mig personligt. Klubben har været igennem meget de sidste par år, men min fornemmelse er, at vi er ved at være ude på den anden side, og jeg synes det projekt, der nu er ved at blive stablet på benene, virker enormt spændende. Jeg håber, at jeg i min nye position kan være med til at udvikle klubben i den rigtige retning, og på samme tid udvikle mig som fodboldtræner”, slutter den sympatiske anfører.