Spiros Antivakis runder flot milepæl

image Spiros i sit rette element som træner i B1909's Fodboldskole
05. december 2019 kl. 13:53

Spiros Antivakis har rundet en flot milepæl i B1909. Han har nu været aktiv i klubben i imponerende 40 år! Han kom til De Røde i 1979 fra Fjordager, da han ønskede at træne på eliteniveau. Spiros fik ansvaret som cheftræner for ynglinge DM, hvor mange af spillerne efterfølgende kom på klubbens bedste mandskab i 1. division (bedste række dengang). Antivakis tænker tilbage på tiden op igennem 80’erne med en meget stor ungdomsafdeling. Den gang var der 36 (!) 11-mands ungdomshold i B1909. Spiros har været omkring mange store trænerpersonligheder i hans tid. Her kan nævnes Jack Johnson, Peter Dall, Allan Michaelsen, Richard Møller Nielsen, Flemming Serritslev og Flemming Nielsen.

I lange perioder har programmet været tætpakket for Spiros med travle weekender. Han har kunne træne 1. holdet lørdag formiddag, om eftermiddagen været til kamp med DS-holdet, søndag kamp med 1. holdet og U23-kamp om mandagen! Det var meget sjove og lærerige tider for den fodboldpassionerede mand. Ifølge hans egen gennemgang var han været med omkring 1. holdet i klubben hele 475 (!) gange. Både som træner, assistent, holdleder, målmandstræner og sportschef.

I dag nyder Spiros at træne drenge og piger i B1909’s Fodboldskole, hvor lokalområdets børn fra de 2 Vollsmose-skoler dagligt ledes af den erfarne træner.

B1909 siger mange tak for indsatsen til én af klubbens helt store ildsjæle i de seneste 40 år