B1909 ændrer i det sportslige setup

25. oktober 2021 kl. 13:47

Michael “Charlie” Hansen bliver ny næstformand i B1909’s bestyrelse, hvorfor “Charlie” giver stafetten som seniorformand videre til Kent “Tyr” Johansen, der blev valgt ind i bestyrelsen på den nyligt afholdte generalforsamling.

Samtidig med dette, ændrer vi i vores senior-setup. Det gør vi, fordi vi i B1909 ønsker, at opbygge et fedt fodboldmiljø, med en stor og stærk konkurrencedygtig trup, der kan etablere og udvikle sig i Danmarksserien. For at skabe et godt udviklingsmiljø, med sund konkurrence imellem spillerne, skal der være to kamphold, som på sigt kan ligge niveaumæssigt tæt på hinanden. Herudover skal det selvfølgelig være fedt at være en del af truppen, hvor gutterne skal have det godt sammen socialt.

I forbindelse med ovenstående arbejde, har vi i klubben valgt, at ændre lidt på rollefordelingen. Michael Bjørn Nielsen fortsætter uændret som cheftræner med det overordnede ansvar for truppen, med Emil Thomsen som spillende assistenttræner. Emil kommer mere i aktion på træningsbanen, så han kan sætte sin nyerhvervede DBU B-Licens træneruddannelse i spil. Herudover vil der være tilknyttet en målmandstræner ved Michael From. Der skal hen over vinteren tilknyttes én ekstra træner til truppen, som får hovedansvaret for kampe med hold 2.

Michael Plambech skifter rollen fra assistenttræner til en ny rolle som sportslig koordinator.

Michael Bjørn Nielsen udtaler:

-“Jeg er rigtigt glad for, at vi sammen med klubbens bestyrelse, er blevet enige om denne løsning, og jeg glæder mig til, at komme i gang med de nye tiltag. Samtidig er jeg rigtig glad for vores løsning med Plambech’s nye rolle som sportslig koordinator, hvor Plambech skal bidrage med arbejdet uden for kridtstregerne, i arbejdet med at bygge vores nye trup med to kamphold. Herudover skal Plambech i sin nye rolle bidrage med, at optimere setuppet omkring truppen uden for træningsbanen i hverdagen, sammen med vores nye seniorformand”.

Michael Plambech vil fortsat være en del af truppen, og være at finde på bænken på kampdagene, og vil også kunne ses på træningsbanen, når dette er muligt.

Plambech udtaler:

-“Jeg glæder mig meget til denne rolle, og ved, at der venter et stort arbejde med, at få bygget vores trup op, så vi får to slagkraftige hold. Jeg glæder mig også til, at få bygget en masse fede ting op omkring begge hold, som gør, at vi får skabt ét stort fællesskab. Rollen som sportslig koordinator er dog ikke uvant, da jeg har arbejdet med dette løbende, sammen med rollen som assistenttræner. Men nu kan der komme fuld fokus på dette”.

-“Vi håber med disse ændringer, at vi har skabt et godt fundament for fremtiden, der kan løfte klubben”, slutter den nye seniorformand, Kent “Tyr” Johansen.

Dennis Witek
Formand B.1909